インターナショナルホテルマネージメント(サーティフィケート)

この3カ月のプログラムは国際的なホテルマネージメントの資格の取得を目指します。今日の雇用者は、専門知識、コミュニケーションスキル、そして強いリーダーシップを持ち合わせ、更に顧客のニーズお理解し、優れたカスタマーサービスを提供できる人物を探し求めています。

Program Benefits

ホテルマネージメントの分野で活躍するためのスキルを身につけます。プログラム終了後には、 ホテル産業における人事管理、会計管理、フロントオフィスマネージメント、マーケティング分野と幅広い知識と理解を習得します。

Admission Requirements

  • 高等学校修了証書、修了証明書、またはそれに準じるもの
  • IBT 70 、IELTS 5.0 、 CCEL 120 修了 または Canadian College オンライン試験の 70%以上のいずれかを取得していること。                 <注>上記の入学資格に当てはまらない学生は、Canadian Collegeに入学する前にCCELで学ぶことで、英語力を伸ばすことができます。
12 Weeks (20 Hours / week)
*This program has been approved by the Registrar, in accordance with the Ministry of Advanced Education.

カリキュラム

HOSP 103 Hospitality Today - An introduction

This course has been substantially updated to reflect safety and security issues of current concern within the hospitality industry. This third edition presents best practices and guidance related to risk management in the hospitality workplace. Content takes a broader and more global view of the issues, and focuses on identification and mediation of a variety of safety and security concerns. Topics include:Security and Safety in the Lodging Industry, Legal Aspects of Loss Prevention, Guestroom Security Equipment,Lodging Safety Equipment, Security Procedures Covering Guest Concerns, Departmental Responsibilities in Guest and Asset, Protection, Emergency Management and Media Relations, Protection of Funds, Employee Safety, Insurance and Risk Management.

CC 241 - Food and Beverage Management

In this course students can learn the foundation they need to make smart decisions in food and beverage operations. The course addresses ways in which food and beverage operations have adapted management and operating tactics from other industries, what operations are doing to maintain or improve quality standards while reducing expenses, and how high-tech strategies are being used to give customers greater value for their dining dollars.

CC 250 - Supervision in the Hospitality Industry

このコースは、ホスピタリティ・ビジネスにおける効果的なコミュニケーション、監督責任、オリエンテーションおよびトレーニング、労働コストやプロダクティビティ、評価やコーチング、規律、チーム・ビルディング、リーダーシップ、モチベーション、社内紛争の管理、時間管理、変化への対応などについての適切な理解を図ります。

CC 333 - Managing Front Office Operations

AH&LAコース: このコースは、Eコマースなど、フロントオフィス・オペレーションにおいて採用されているテクノロジーを網羅しています。またそれに伴い、システムが正常機能しないなどにより、マニュアルオペレーションに切り替えなければならない事態が発生した際、どのように対処するのか、などについても学びます。

CC 338 - Housekeeping Management

AH&LAコース: このコースは、ホスピタリティ産業におけるハウスキーピング・マネージメントの基礎知識を提供します。

Students must choose 1 of the following elective courses depending upon availability.

HOSP 261 Basic Hotel Accounting

Provides a basis for understanding hospitality accounting concepts and procedures, the processing of hospitality financial data, and the flow of financial information in the accounting cycle that results in the production of financial statements.

CC 346 - Managing Beverage Service

AH&LAコース: CC346 - ビバレッジ・サービス・マネージメント

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